6 شیوه پشتیبان گیری داده ها:

اطلاعات شما از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. مهم این نیست که شما داده های حساس مشتری مرتبط با کسب و کار او را ذخیره می کنید یا یک سری فیلم گربه ها را در هر صورت هیچ کس نمی خواهد یک روز صبح از خواب بیدار شده و مشاهده کند که اطلاعات خود را از دست داده است حالا اطلاعات از هر نوعی که باشد. به واسطه ی ماهیت حملات آنلاین، تقریبا غیر ممکن است که تضمین نماییم اطلاعات شما هرگز هک یا تخریب نخواهد شد.
تنها راه برای حفاظت کامل این است که مرتب از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید که در اینصورت شما می توانید در مواقع بروز فاجعه به صورت کامل اطلاعات خود را بازیابی نمایید. پیگیری این شش شیوه، برای تضمین امنیت داده ها و بازیابی کامل اطلاعات بسیار می تواند راهگشا باشد.

1- از remote storage استفاده نمایید.
یک راه حل کلیدی بکاپ گیری remote storage می باشد که تهیه ی نسخه ی پشتیبان از داده های شما و ذخیره سازی آن بر روی همان دیسک به عنوان داده ی اصلی شما می باشد بکاپ های off-site یا off-server دوام خواهند داشت حتی اگر سرور اصلی شما در معرض خطر است و به شما اجازه می دهد تا به طور کامل اطلاعاتتان را بازیابی نمایید.

2- تهیه ی پشتیبان به صورت منظم
با پشتیبان گیری هایی که به طور مکرر در یک برنامه زمانی منظم از اطلاعات حیاتی تان انجام می دهید از ازدست رفتن اطلاعات خود جلوگیری می کنید. تعیین اینکه اغلب چگونه اطلاعات شما آپدیت می شود می تواند به شما کمک کند تا برنامه ای از چگونگی بکاپ گیری منظم ایجاد کنید. اطلاعات حیاتی که به طور مداوم به روز خواهد شد نیاز خواهد داشت که به طور منظم با دقت بیشتر بکاپ گرفته شود حتی ساعتی، در حالی که داده های استاتیک، ممکن است فقط نیاز به پشتیبان گیری شبانه یا هفتگی داشته باشند.

3- بعد از اندازه گیری فراوانی شما اطلاعاتتان را باز خواهید گرداند. توجه به این نکته حیاتی است که چه اندازه هر بکاپ را نگه خواهید داشت. نگهداری نسخه ی پشتیبان بدون محدودیت زمانی عملا کار ساده ای نیست، اغلب به خاطر محدودیت فضا. اغلب راه حل های بکاپ گیری، یک سری برنامه های حفظ مثل نگهداری ساعتی یا بکاپ روزانه به مت یک هفته، بکاپ هفتگی برای یک ماه و بکاپ ماهیانه برای چندین ماه یا حتی سال دمی باشد. این نمونه زمان بندی اجازه می دهد چندین عدد از آخرین بکاپ ها در نمونه ای از ریکاوری که مورد نیاز است موجود باشد. شیوه های کسب و کار خوب شامل حفظ بکاپ های خاص، مثل ماهیانه یا سالانه می باشد، برای هر مدت زمانی که ممکن است اگر نه برای همیشه. به علاوه، ما توصیه می کنیم در رابطه با استانداردهای حفظ اطلاعات خود و الزامات آن تحقیق کنید. برخی از صنایع مشخص مثل بهداشت و درمان یا امور مالی برای حفظ بکا پها شرایط سخت و نیازمندی های خاص دارند.

4- بکاپ های رمزنگاری شده نگه داری کنید.
تنها کافی نیست که از اطلاعات خود بکاپ ساده تهیه کنید در یک مکان و موقعیت خارج سایت. رمزنگاری فایلهای بکاپتان مهمترین قدم در حفظ امنیت اطلاعات شما می باشد. رمزنگاری بکاپ ها در هنگام ذخیره سازی، تضمین می کند که اطلاعات شما دقیقا همان چیزی است که شما در یک رویداد بازیابی از آن انتظار خواهید داشت بازگردد.

5- بکاپ ها را در یک آرایه RAID ذخیره کنید.
بکاپ ها بهتر است روی آرایه ی RAID ذخیره شوند. توزیع اطلاعات شما در طول دو یا چند درایو در یک آرایه ی RAID عملکرد بهتر،کارایی بالاتر ، قابلیت اطمینان و مجموعه داده های بزرگ در راه حل بکاپ شما را نتیجه می دهد.
همچنین به شما کمک خواهد کرد تا تضمین کنید اطلاعات ذخیره شده ی شما از شکست یک دیسکی حفاظت خواهد شد.

6- از آنجاییکه راه حل های پشتیبان گیری متفاوتی وجود دارد از نظرچگونگی رفتار آنها با داده ها، بهتر این است که از چندین راه حل استفاده نمایید. به عنوان مثال، ما بکاپ ها از کل سرور شما را در یک محل امن و از راه دور ذخیره می کنیم. دیگر اینکه با پشتیبان های سی پنل (ارائه شده برای هر user سی پنل) تنها نسخه ی حساب پنل خود را می گیرید و حتی می توانید آن را به صورت لوکال ذخیره کنید. (که ایده آل نیست) یا به صورت ریموت. بکاپ های سی پنل می تواند مفید باشد برای آن دست از کاربرانی که چند حساب در یک سرور دارند ولی فقط نیاز دارند یک اکانت را ریستور کنند.

بسیاری انتخاب ها برای بکاپ وجود دارد بسته به نوع سرور شما و نیازمندی های کسب و کار شما. ولی این شش شیوه است که به شما کمک می کند بهترین راه حل را انتخاب کنید.
اگر شما به دنبال کمک اضافی در رابطه با تنظیم بکاپ ها یا انتخاب بهترین راه حل برای خود هستید تیم ما در خدمت شماست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *