7 دلیل برای انتخاب وردپرس برای نتایج بهتر سئو

7 دلیل برای انتخاب وردپرس برای نتایج بهتر سئو

7 دلیل برای انتخاب وردپرس برای نتایج بهتر سئو

اگر قصد دارید یک وب سایت بسازید و وردپرس را به عنوان یک پلتفرم برای اهداف خود در نظر بگیرید، مسیر درستی را دنبال می کنید. این نه تنها محبوب ترین CMS در بازار است که بیش از 40٪ از تمام وب سایت های موجود در اینترنت را تامین می کند.

بلکه توسعه یافته ترین جامعه توسعه دهندگان و کاربران را نیز دارد و اگر نیاز به عملکرد خاصی به وب سایت خود دارید، به احتمال زیاد چندین پلاگین و ویجت قبلا توسعه یافته اند، بنابراین شما گزینه هایی برای انتخاب بهترین ها را دارید.

استدلال دیگر برای انتخاب وردپرس این است که شروع ساخت یک وب سایت نسبتا آسان است. حتی اگر یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای نباشید، تنظیمات بصری، رابط کاربری و جامعه کاربرانی که با کمال میل به شما کمک می‌کنند، این کار را حتی بیشتر ساده‌تر می‌کنند. آموزش های آنلاین متعدد و دوره های طراحی وب وجود دارند تا با اصول ساخت صفحه آرایی آشنا شوید.

علاوه بر این، این بهترین CMS برای افزایش رتبه موتور جستجوی شما است. وقتی وب سایت خود را می سازید، طبیعی است که می خواهید کاربران از آن بازدید کنند، هرچه بازدید بیشتر باشد، در موتورهای جستجو رتبه ی بهتری دریافت می کنید.

بنابراین در اینجا ما به مهمترین دلایلی می پردازیم که چرا تلاش های سئوی شما می تواند از انتخاب وردپرس سودمند باشد.

  • قابلیت اجرای کامل بر روی تلفن همراه

با افزایش سرعت زندگی و تمایل به انجام هر کاری در حال حرکت، افراد بیشتری از طریق تلفن خود از وب سایت ها بازدید می کنند. از سال 2019، گوگل از نمایه سازی موبایل اول استفاده می کند، به همین دلیل داشتن یک طراحی واکنش گرا از نظر سئو بسیار مهم است. چیزی که در وردپرس عالی می باشد این است که تعداد زیادی تم وجود دارد.

با استفاده از آنها دیگر نیازی نیست نگران افزایش تلاش برای تطبیق وب سایت خود با دستگاه های تلفن همراه باشید، زیرا طراحی به طور خودکار تنظیم می شود.

  • قابلیت داخلی برای تنظیم URL های کاربر پسند

وردپرس اجازه می دهد تا یک ساختار سفارشی برای URL های وب سایت خود تنظیم کنید. به این ترتیب می‌توانید برای پست‌های جدید خود پیوندهای آسان‌خوانی تنظیم کنید که برای کاربران شما واضح باشد، زیرا بر اساس عنوان مقاله هستند، به‌جای اینکه مجموعه‌ای از نمادها و اعداد را داشته باشند. این نه تنها آموزنده تر و کاربر محور است، بلکه فرصت دیگری برای درج یک کلمه کلیدی هدف در URL برای افزایش امکان رتبه بندی بالاتر در نتایج SERP است.

  • در دسترس بودن افزونه هایی که تمام نیازهای سئو را پوشش می دهند

ابزارهای زیادی برای وردپرس وجود دارد که مدیریت سئو را ساده می کند.  YoastSEO، Rankmath، دو نمونه از این ابزارها هستند که سئو را برای آسان می کنند. با کمک چنین پلاگین‌هایی می‌توانید ردیابی کلمه کلیدی و تولید نقشه‌های XML سفارشی را سازماندهی کنید و مدیریت متاتگ را بدون ترک داشبورد مدیریت خود سازماندهی کنید.

  • مدیریت سئو تصویر در وردپرس

بیش از 65 درصد از جمعیت، اطلاعات را اگر به صورت بصری در قالب های دیگر ارائه شوند، بهتر درک می کنند. تکمیل مقالات و پست‌های خود با تصاویر، تعامل و زمان صرف شده در صفحات را افزایش می‌دهد که تأثیر مثبتی بر تبدیل‌ بازدید کننده به مشتری دارند. برای فروشگاه ها، ناگفته نماند که تصاویر محصول ضروری است، بنابراین بهینه سازی تصویر برای سئو یکی از اولویت ها است. وردپرس یک ویژگی گالری رسانه داخلی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد توضیحات متنی را برای تصویر با استفاده از ویژگی alt برای این اهداف مشخص کنید. این یک راه دیگر برای درج کلمات کلیدی هدف در وب سایت شما است.

از سوی دیگر، اگر یک وب سایت پر از تصاویر باشد، ممکن است به دلیل افزایش زمان بارگذاری، تأثیر منفی سئو داشته باشد. برای کاهش این جنبه، افزونه‌های بهینه‌سازی تصویر مانند Shortpixel وجود دارند که به بارگذاری تصاویر از طریق CDN اجازه می‌دهند تا منابع سرور را مصرف نکنند و هنگام بازدید از یک وب‌سایت، تصاویر زمان کمتری برای کاربران باز می‌کنند.

  • بهینه سازی فنی سئو

صحبت از کاهش زمان بارگذاری، بخشی از بهینه سازی فنی سئو است که اهمیت کمتری نسبت به دریافت لینک های بیشتر ندارد. زیرا زمانی که وب سایت شما کند بارگذاری می شود، کاربران و ربات ها را از بین می برد، بنابراین روند ایندکس کردن صفحات جدید ممکن است طولانی تر شود. وردپرس پلاگین های زیادی برای بهبود آن دارد.

آنها می توانند به شما کمک کنند تا به بارگیری ناهمزمان جاوا اسکریپت و سایر عناصر فرانت اند، ذخیره محتوا، و کوچک کردن اسکریپت های سنگین دست یابید تا وب سایت در چند میلی ثانیه باز شود.

  • نشانه گذاری

ساختار پست یکی از عناصر کلیدی بهینه سازی است زیرا ربات های موتور جستجو از آن برای نمایه سازی استفاده می کنند. آنها نمی توانند محتوا را بخوانند، بنابراین صفحات شما را می خزند و تجزیه و تحلیل می کنند که چگونه عناصر مختلف نشانه گذاری HTML مانند لیست ها، سرصفحه ها، وجود عنوان و غیره استفاده شده است.

ویرایشگر پیش فرض وردپرس به شما این امکان را می دهد که یک ساختار دقیق ایجاد کنید تا صفحه خود را برای کاربران واقعی و ربات ها دوستانه نشان دهید.

  • ادغام آسان با بازاریابی خارجی

هنگامی که یک وب سایت تجاری را راه اندازی می کنید، این احتمال وجود دارد که از ابزارهای مختلف اضافی برای فعال کردن پشتیبانی مشتری برای وب سایت یا تقویت کمپین های بازاریابی خود مانند CRM، Analytics، داشتن ابزار تجزیه و تحلیل وردپرس استفاده کنید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که راه آسانی برای ادغام پیدا خواهید کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *