8 ترفند برای افزایش سرعت لود صفحه ی وب

در جهانی که رشد کرده ما همه چیز را در یک لحظه می خواهیم ، و کاربران میخواهند سریع تر به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. و مسلما” نمی خواهید زمان خود را صرف انتظار برای چرخش و لود صفحه ی وب کنید ، سرعت وب سایت واقعا” مهم است. سایت هایی که سرعت بارگذاری بالایی دارند مواردی از جمله تجربه ی کاربری بهتر ، ارتباطات سریعتر ، تعاملات بیشتر را بهتر انجام میدهند و هم چنین نقش عمده ای را در رتبه بندی موتور جستجو ایفا می کند . بعضی مواقع ممکن است شما تمامی راهکارهای مختلف را به کار گرفته اید اما بازدید کننده ی وب سایت شما به جای دیدن سایت شما برای چند ثانیه با صفحه ای خالی مواجه است و سایت شما با تاخیر باز میشود. سرعت لود سایت مسئله ای بسیار مهمی است که هم موتور های جستجو نظیر گوگل و هم کاربران و بازدید کنندگان سایت به آن اهمیت زیادی می دهند.

راههای زیادی برای بالابردن کارایی وب سایت شما وجود دارد . روش ها متفاوت هستند برخی از انها پیچیده هستند .در اینجا به برخی از نکاتی که شما میتوانید جهت بهینه سازی وب سایت و کاهش زمان لود آن استفاده کنید اشاره شده است:

1-انتخاب یک میزبان وب مطمئن : این بسیار مهم است که یک شرکت میزبانی وب مطمئن را انتخاب کنید و اطمینان حاصل شود که وب سایت شما امن باقی خواهد ماند و در تمام طول سال بدون وقفه در دسترس باشند . همچنین زمان پاسخگوئی میزبان خیلی مهم است  انها باید 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته پشتیبانی دهند.

2-انتخاب صحیح و درست پکیج میزبانی وب: این مورد ضروری است که شما تفاوت بین هاستینگ اشتراکی و اختصاصی مدیریت نشده و هاستینگ اختصاصی مدیریت شده را متوجه شوید و درک کنید، بنابر این پکیجی که مناسب کسب و کار شما است را انتخاب میکنید . این در حالی است که صنعت میزبانی رشد بسیاری کرده است و میزبانی هاست در چند دسته ی مجزا ارائه می شود که هر یک نقاط ضعف و قوتی دارند.

3- انتخاب صحیح مکان سرور : مکان فیزیکی سرور می تواند بر سرعت لود وب سایت های میزبانی شده تاثیرگذار باشد. مکان سرور در جستجوی محلی و جستجو در یک دستگاه موبایل نیز مهم است . استفاده از سروری که در کشور خودتان قرار دارد بر بهینه سازی موتور های جستجو نیز تاثیر می گذارد ، هرچه مکان فیزیکی سرور به بازدیدکنندگان نزدیک تر باشد ، سایت با سرعت بهتری لود خواهد شد.

4-بهینه سازی تصاویر : شما باید تصاویری که میخواهید در سایت خود قرار دهید را گلچین کنید ، تصاویر بزرگ زمان بیشتری برای بارگذاری تلف می کنند . بنابر این بهتر است که تا حد ممکن از تصاویر کوچکتر استفاده نمایید . در صورت امکان وضوح و سایز تصویرتان را کاهش دهید.

5-استفاده از حداقل پلاگین ها : تعداد زیاد پلاگین ها سایتتان را کند نموده ، مشکلات امنیتی ایجاد می نماید و شما را با مشکلات فنی درگیر می کند از این رو استفاده از پلاگین های اضافی در وب سایت جزء اینکه سرعت لود وب سایت را بالا می برد کار مفیدی برای شما انجام نمی دهد، سعی کنید پلاگین هایی که استفاده نمیکنید را غیر فعال کنید و سپس کارایی سرور را ارزیابی کنید به این ترتیب شما می توانید هر پلاگینی که باعث کند شدن سرعت سایت شما میشود را شناسایی کنید.

6- فعال کردن کش مرورگر : هنگامی که از یک صفحه از وب سایت بازدید می کنید ، آن صفحه بر روی هارد دیسک و در حافظه نهان (کش) به صورت موقت ذخیره سازی می شود . بنا براین دفعه بعد که شما از وب سایت بازدید می کنید بدون نیاز به درخواست دیگر Http می توانید با استفاده از مرورگر این صفحه را بارگذاری کنید .

7-کاهش درخواستهای Http شما : درخواست های Http مسئول فراخواندن دانلود از تمام اجزای صفحه شما میباشد. درصد زیادی از زمان بارگذاری یک صفحه وب صرف دانلود بخشهای مختلف از صفحه، تصاویر ، اسکریپت ، فلش و غیره می شود. اگر صفحه ی شما شامل عناصر زیادی باشد ، برای هر یک از این عناصر یک درخواست Http ارسال میشد و بدیهی است که زمان بیشتری طول خواهد کشید.

8- سادگی در صفحه ی اصلی :  آیا بیش از حد زرق و برق دار است؟ سعی کنید وب سایت خود ، به خصوص صفحه ی اصلی سایت را زیاد شلوغ نکنید .

 

سرعت سایت خود را نادیده نگیرید ، تا زمان دارید سرعت سایت را بررسی کنید و اگر در سرعت آن مشکلی وجود دارد شروع به تشخیص آن و برطرف کردن مورد کنید . زمان با ارزش ترین دارایی ما میباشد.

آمار نشان میدهد که حتی یک ثانیه تاخیر بیش از حد در بارگذاری یک صفحه وب ممکن است به خروج کاربر از سایت منتهی شود پس بسیار مهم است که صفحات وب سایت با سرعت مناسب لود شوند.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *