8 راه ساده برای بهبود نمای مجازی شما:

تجارت الکترونیک هر ساله به لطف پیشرفت های عمده ای که در تکنولوژی صورت می گیرد رواج بیشتری پیدا می کند. فروشگاه مجازی شما یک فرصت بزرگ برای مشتریان شماست تا از این طریق با شما و محصولات شما آشنا شوند. به هر حال فروش آنلاین بسیار پیچیده تر از فروش در مغازه هست چون شما باید در انتظار مشتری برای خرید باشید. در اینجا 8 نکته که می تواند شما را برای موفقیت در فروشگاه مجازی یاری دهد معرفی می شود:

1- سایت خود را از دید یک مشتری طراحی نمایید:
برای مشتری، خرید از فروشگاه شما باید به آسانی امکان پذیر باشد. اولین ایده این است که برای شروع سایت خود را با یک طرح ساده و مرتب که برای مشتریان جذاب باشد شروع کنید.چگونه؟ شما میتوانید به عنوان مثال، فروشگاه خود را به دسته های مختلف ساماندهی کنید و در صفحه اول قسمتی از محصولات برجسته ای را که ارائه می دهید قرار دهید. با انجام این کار، محصولات شما به صورت منطقی در سایت قرار می گیرند و مشتری به آسانی می تواند آنها را بررسی کند و پیشنهاد شما را بهتر درک می کند. به خاطر داشته باشید هنگامی که بحث طراحی یک فروشگاه به میان می آید هر چقدر ساده تر باشد کاربردی تر است. خیلی بهتر است که تنها تعدادی از بهترین محصولات خود را در صفحه اول قرار دهید تا اینکه کل آنها در یک صفحه باشند.

2- محصولات شما، مدلهای شما:
عکس با کیفیت بالا تاثیر زیادی بر روی مشتریان دائمی شما می گذارد و اجازه می دهد که یک تجربه ی کامل از محصول شما داشته باشند. به این موضوع فکر کنید که: مشتریان شما قادر نیستند که محصول شما را از نزدیک لمس کنند و جنس و رنگ آن را ارزیابی کنند عکس شما باید این قابلیت را داشته باشد. تصویر شما باید تمیز، دقیق، روشن، نه بیش از حد تیره، جذاب و ویژگی هایی از این قبیل را داشته باشد. بعد از اینکه مشتری 3 تا4 عکس از سایت شما را مشاهده کرد باید احساس خوبی داشته باشد و این کار را ادامه بدهد.
برای اطلاعات بیشتر باید محصولات خود را توصیف نمایید. باید چیزهایی که در تصاویر محصول قابل دیدن نیست را توضیح دهید: اندازه آن چقدر است؟ از چه موادی ساخته شده است؟ مشخصات فنی آن چیست؟ آیا لوازم جانبی نیاز دارد؟ و غیره.

3- محصول خود را بیش از حد معمول قیمت گذاری نکنید:
هزینه محصول شما واقعا چقدر می باشد؟ این سوال به این معنا نیست که شما چقدر می خواهید محصول خود را بفروشید یا چقدر هزینه برای تولید محصول شده بلکه این است که چه تعداد از مشتریان تمایل به پرداخت این مبلغ دارند. قیمت یکی از عواملی است که ممکن است از خرید مشتری جلوگیری کند. بنابراین طبق موارد زیر باید قیمت گذاری نمایید: چه میزان هزینه شده برای ساخت محصول؟ چقدر زمان صرف ساخت آن شده است؟ چه مقدار هزینه جابه جایی داشته است؟ و رقبای شما چه قیمتی را برای محصولات مشابه تعیین کرده اند؟

4-آیا هزینه های حمل و نقل رایگان است؟
وقتی که موضوع حمل ونقل پیش می آید، شما باید چند سوال از خود بپرسید: آیا شما ترجیح می دهید که محصول را رایگان ارسال نمایید؟ قیمت محصولات خود را کاهش دهید به جبران هزینه های اضافی؟ و یا هزینه های حمل و نقل را جدا از قیمت کالا در بالای جدول ذکر نمایید؟
به هر حال هر روشی را که انتخاب نمایید باعث شفاف سازی هزینه های شما می شود. مشتریان دوست ندارند موقع پرداخت غافلگیر شوند. اگر شما حمل و نقل رایگان را انتخاب نمایید مطمئن باشید از سمت مشتریان به چشم خواهید آمد. هیچ چیز به اندازه ارسال رایگان برای مشتریان دوست داشتنی نیست.
شما ممکن هست یک فروشگاه فیزیکی نیز داشته باشید، اما این تخفیف باعث میشود که مشتریان زیادی به سمت شما کشش پیدا کنند.

5-واژه های کلیدی: کلمات کلیدی باعث بهبود وضعیت شما در جستجوگرها می شود.
به سادگی صداها: مشتریان دایمی همیشه محصولات خود را در موتورهای جستجو گری مانند گوگل جستجو می کنند. شما می خواهید که مشتریان شما را پیدا کنند، بنابراین منطقی است که به گوگل اجازه دهید که شما را معرفی نماید.
چگونه؟ کلمات کلیدی،کلمات کلیدی،کلمات کلیدی! از خودتان بپرسید: وقتی مشتریان دنبال محصولی مانند محصولات من می گردند چه کلمه ای را در گوگل جستجو می کنند؟ چراغ آبی روشن شد؟ سپس همه آنها را درمتن فروشگاه آنلاین خود استفاده نمایید: در قسمت توصیف محصول، عنوان تصاویر شما، صفحه درباره ما و …
این مهم است که نظارت داشته باشید واقعا چه تعدادی از مردم این اصطلاح را جستجو می کنند. یک ماه این مورد را بررسی کنید و اگر نتیجه کافی نگرفتید کلمات کلیدی خودرا جدید نمایید. شما می توانید تعدادی از کلمات خاص را با استفاده از ابزار کلید واژه گوگل چک نمایید. در نظر داشته باشید زمانی که یک کلمه زیاد جستجو شود یعنی رقابت بالایی در آن زمینه وجود دارد.

6-به مشتریان خود امکان پرداخت از چند درگاه بانکی را بدهید:
در صورت امکان، سعی کنید به مشتریان خود امکان پرداخت از حداقل دو بانک را بدهید. این کار به آنها این امکان را می دهد که گزینه ای که برای آنها مناسب تر است را انتخاب نمایند. اگر شما یک درگاه پرداخت داشته باشید و مشتری نتواند از طریق آن پرداخت خود را انجام دهد شما نه تنها یک فروش بلکه یک مشتری را از دست داده اید.

7- در مورد فروشگاه خود مانند یک نام تجاری فکر کنید:
این موضوع نه تنها در مورد طراحی فروشگاه شما بلکه در مورد محصول و بسته بندی شما هم می باشد. شما باید یک چشم انداز روشن از آنچه که از برند خود انتظار دارید داشته باشید و توسط آن شناخته شوید.
به طور کلی ادغام شدن شما با نام تجاریتان با استفاده از کانالهای ارتباطی، وب سایت، بسته بندی ها و….نشان می دهد که شما مراقب کسب و کار خود و مشتریان خود هستید. این تلاشهای اضافی (مثل بسته بندی و یا سربرگهای طراحی شده منحصر به فرد و خلاق) باعث قدردانی از شما و به دست آوردن مشتریان وفادار برای شما خواهد شد.

8- پشتیبانی از مشتریان:
علاوه بر اینکه شما خودتان را توسط محصولاتتان معرفی می کنید، تعداد مشتریان دائمی شما نیز معرف شما هستند. معرفی مثبت شما نه تنها کلید ایجاد اعتماد مشتری به شما هست بلکه ارتباط شما با مشتری را نیز حفظ می نماید. اگر یک مشتری به شما و محصولات شما اعتماد داشته باشد، آنها شما را به دوستان خود از طریق گفتاری یا کانالهای اجتماعی معرفی خواهند کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *