8 نکته کلیدی در رابطه با نگارش پست در وبلاگ

نوشتن پست های وبلاگ به آسانی ای که خیلی ها فکر می کنند نیست. یک چیزی بالاتر از نشستن و تایپ کردن ساده است. اینکه با وبلاگ خود شرکتتان را به بهترین وجه معرفی کنید تا سر پا بماند نکته مهمی است که ما در اینجا 8 نکته کلیدی در نظر گرفته ایم که در روند وبلاگ نویسی اگر رعایت شود به شما کمک می کند از بعضی اشتباهات معمول که بسیاری از وبلاگ نویسان با آن روبرو هستند جلوگیری کنید.

1- اهداف شرکت خود را بررسی نمایید.
وقتی در وبلاگ شرکتتان می نویسید این نکته را در ذهن داشته باشید که وبلاگ در رابطه با شرکت شما و افرادی که با آن برخورد دارند،است نه در رابطه با خود شما.نظرات و افکارشما مهم است ولی آنها متعلق به وبلاگ شرکت شما نیست. زمانیکه پست می گذارید اهداف شرکت خود را بازبینی نمایید و چگونگی طرح ریزی برای پیشبرد این اهداف در آینده را در نظر بگیرید. با اهداف در ذهن، چشم انداز منسجم تری خواهید داشت و روند پیشبرد اهداف ساده تر خواهد بود.

2- لحن و تنی که شرکت شما می خواهد انتقال دهد را در نظر بگیرید. تن کسب و کار شما تن ای متفاوت از هر نویسنده شخصی دیگر دارد که این می تواند به وبلاگ شما کمک کند. این به آن معناست که سبک نگارش شما و تن متفاوت شما می تواند به شما کمک کند. حتی گاها به نظر می رسد وبلاگ جایی است که می توان به صورت محاوره در آن مطلب ارائه کرد. این اصلا صحیح نیست. خیلی خوب است که شما بتوانید از کلمات عامیانه و دستور زبان نامناسب در نگارش وبلاگ جلوگیری نمایید. به یاد داشته باشید که شما در حال صحبت کردن به نمایندگی از یک شرکت هستید که انتظار حرفه ای بودن برای شما ایجاد می کند و خوانندگان از شما انتظار لحن محترمانه دارند. یک موضوع نوشته شده باید کاملا به نظر برسد که توسط یک حرفه ای در آن رابطه نوشته شده است. درهر صورت لازم است مطمئن شوید از اصطلاحات یک صنف خاص اجتناب کرده اید.

3- انتخاب موضوعات گاهی اوقات دشوار به نظر می رسد. ولی این مهم است که تشخیص دهید بعضی تاپیک ها یا عناوین بیش از حد گستردگی دارد. مثلا موضوع “رسانه های اجتماعی” برای پوشش در یک پست وبلاگ بیش از حد بزرگ است. یک اختصار در میان عناوین، برای ساده ساختن آنها به منظور فراهم آوردن اطلاعات دقیق تری برای مخاطبان باید یافت.
شاید موضوع شما “شناخت بسیاری از پلت فرم های رسانه های اجتماعی” باشد. رویکرد تمرکز به شما به عنوان یک نویسنده اجازه می دهد که روی آنچه مهم است زوم نمایید به جای اینکه هر واقعیت و جنبه ی شناخته شده در رابطه با موضوع را در پست وبلاگ قرار دهید.
عنوان یک موضوع بایستی خلاقانه انتخاب شود همیشه عناوین کوتاه و جامع ترجیح داده میشود.

4- محتوا کلیدی است برای کمک به جذب خوانندگان. زمانیکه تحت فشار هستید می خواهید بنشینید پای کامپیوتر و با فشردن کلید ها فشار افکار را روی کلید ها منتقل کنید. متاسفانه این به هیچ کسی کمک نمی کند. این مهم است که پست ها فکر شده باشد و حتی ممکن است هیجان زده باشید که سریعا شروع به نوشتن کنید ولی باید پستتان را برنامه ریزی کنید. اگر شما برای طرح ریزی یک پست تلاش می کنید از یک طرح کلی برای شناسایی نقاط کلیدی استفاده کنید و از آنجا شما قادر به سازماندهی افکار خود به وضوح هستید و اطمینان حاصل کنید کار خود را ویرایش می کنید.

5- تقریبا غیر ممکن است که اولین بار پیش نویس پست وبلاگ شما عالی و بی نقص باشد. حتی بزرگترین نویسندگان هم قبل از انتشار پست هایشان ویرایش انجام می دهند، نه فقط یک بار بلکه ده ها بار. ویرایش باید بیش ازفقط چند دقیقه زمان ببرد حتی زمانی که شما فکر می کنید پست شما آماده ی ارسال باشد اما کاملا مطمئن نیستید. در نظر داشته باشید همیشه بازنگری روی پستتان داشته باشید تا مطمئن شوید هیچ اشتباهی رخ نداده است.

6- تعداد کلمه همه چیز نیست. این یک واقعیت است که بعضی پست های وبلاگ خیلی طولانی و بعضی کوتاه است. این بستگی به نکات و پیامی دارد که شما قصد دارید به خواننده منتقل کنید. یک پست باید به اندازه ای که نیاز است طولانی باشد تا بهترین تاثیر را در ارتباط با مشتری داشته باشد که می تواند بین 300 تا 3000 کلمه باشد.

7- مخاطبان خود را بشناسید.
شما می توانید شگفت انگیز ترین وبلاگ را داشته باشید ولی اگر شما برای مخاطبان درستی ننویسید این هیچ کمکی به کمپانی شما نخواهد کرد. به عنوان مثال تصور کنید شرکت شما موارد مربوط به نوزاد را ارائه می کند. و مخاطب هدف ایده آل کسانی هستند که به تازگی پدر یا مادر می شوند و یا کسانی که پدر و مادر فعلی نوزادان هستند. اگر شما پستی راجع به نوجوانان بنویسید شانس خود را در جذب مشتری از دست خواهید داد چون مخاطبان شما هنوز وارد آن مرحله نشده اند. مسئله ی دیگری که باید مد نظر بگیرید این است که اگر شما درباره ایمنی در صندلی ماشین برای نوزادان می نویسید اصطلاحات مخصوص یک صنف با تکنولوژی بالای شرکتی بکار نبرید چون برای پدر و مادر خسته ای که مشغول کار هستند قابل درک نیست. استفاده از واژگان ساده و توضیح هر یک از عبارات که به نظرتان پیچیده می آید لازم است. به این ترتیب است که شما می توانید تضمین کنید که مخاطب شما پست را درک می کند.

8- راجع به فونت و فرمت خود تجدید نظر کنید.
در نهایت، پست شما نزدیک به مراحل پایانی است و تقریبا زمان انتشار آن فرا رسیده است. شما تمام موارد بالا را در نظر گرفته اید و حال وقت آن است که توجه کنید چگونه پست شما برای مخاطبان شما از نظر بصری ارائه شود. از فونت های رایج برای متن استفاده نمایید چون آنها قابل تشخیص تر است و خواندن آنها روی سایز های مختلف صفحه نمایش ساده تر است. تلاش کنید از قرا دادن مواردی که خواندن آنها دشوار است اجتناب کنید. لازم است دقت کنید از پاراگراف های بدون پایان و شکستن به چند تکه اجتناب کنید. خواندن یک پاراگراف بسیار بزرگ می تواند مثل یک وظیفه ی دلهره آور به نظر برسد در مقایسه با خواندن چند پاراگراف کوچک تر.

نگه داشتن این 8 نکته ی کلیدی در ذهنتان به شما اطمینان خواهد داد که وبلاگ کسب و کار شما به خوبی نوشته شده است. در آن زمان ترافیک و خوانندگان در محدوده ی زمانی معینی افزایش خواهند یافت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *