Block storage چیست؟

آیا می دانید بهترین راه حل ذخیره سازی چیست؟ سری های ذخیره سازی ما بر پایه ی ذخیره سازی بلوک، ذخیره سازی شی و به زودی موارد استفاده ایده آل برای هر کدام می باشد. این مقاله مرور خواهد کرد تفاوت های بین storm storage و ذخیره ی محلی را تا به شما کمک کند بهترین راه حل را که برای کسب و کار شما مناسب است بیابید.
آیا می دانید که گزینه ذخیره سازی مناسب برای کسب و کار شما کدام است؟ ذخیره سازی محلی، Block storage و ذخیره سازی شی همگی ویژگی های ویژه بسته به مقدار و نوع ذخیره سازی که شما به آن نیاز دارید را ارائه می دهند.
قبل از اینکه شما تصمیم خود را بگیرید ما به صورت عمقی Block storage را بررسی می کنیم و معماری پایه ی آن و چگونگی عمل آن را فرا می گیریم.
بلوک های ذخیره سازی عمل بسیار مشابه به ذخیره سازی استاندارد محلی که شما در حال حاضر با آن آشنا هستید دارد، با این حال یک تفاوت قابل توجهی وجود دارد. در حالی که ذخیره سازی محلی تمام داده ها را به صورت محلی بر روی سرورنگه میدارد، Block storage آن داده را به کلاستر ذخیره سازی مرکزی با سرعت بالا با افزونگی built-in جدا می کند.
همه ارتباطات با Block storage در راستای شبکه اتفاق می افتد.
جداسازی storage شما از سرورتان به شما اجازه می دهد که با هزینه ی موثرتر و مقیاس کارامد تری ذخیره سازی داشته باشید، به ویژه برای حجم بالای داده ها.

فایل های ذخیره شده در یک سیستم block storage شکسته شده و در بلاک های هم سایز از داده ها سازماندهی می شود. هر بلوک فردی شامل داده ها و یک آدرس برای ارتباط است. به روز رسانی فایل ها، پایگاه های داده، و غیره در طول به روز رسانی بلوک های فردی رخ می دهد، و نه در بروز رسانی کل فایل. بنابراین، برتری Block storage در خواندن/نوشتن/ I/O تصادفی و همینطور در ذخیره سازی پایگاه داده است.
پلت فرم های توزیع شده Storm block storage یک سطح از افزونگی و دسترس بودن بالا برای ذخیره سازی اطلاعات شما فراهم می کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *