تفاوت SSL رایگان و پولی

تفاوت SSL رایگان و پولی

در عصری که تعداد تلاش کنندگان برای فعالیت های متقلبانه و هکرها رو به افزایش است، صاحبان وب سایت  و کاربران آنلاین بسیار نگران امنیت خود هستند در نتیجه، نصب گواهی SSL یکی از پیش نیازهای داشتن یک وب سایت می باشد. گواهینامه های SSL نه تنها سلاحی ارزشمند برای امنیت وب محسوب می شوند، بلکه می توانند دستیابی به شما برای ارتقا و رتبه بندی در موتور جستجوگر نیز باشند.

همانطور که می دانید، دو نوع گواهی SSL وجود دارد. اولین مورد “Free SSL Certificate” است که همانطور که از نامش پیداست به صورت رایگان در دسترس است. مورد دیگری که به صورت پولی ارائه می شود.

گواهینامه SSL رایگان همانطور که از نام آن پیداست، دارای قیمت نمی باشند. هدف از ارائه رایگان گواهی SSL دسترسی به HTTPS برای همه وب سایت ها می باشد و اس اس ال های رایگان در بازه های ۱ تا ۳ ماهه تمدید می شوند. در صورتی که در گواهینامه های پولی علاوه بر دسترسی به HTTPS دارای پشتیبانی، بیمه یا وارانتی و مدت زمان فعال بودن آنها نیز از 1 ساله شروع می شوند.

بیمه یا گارانتی

اصلی ترین تفاوت بین اس اس ال رایگان و پولی گارانتی وب سایت می باشد، اس اس ال های پولی به یک میزان مشخص سایت شما را گارانتی میکنند تا در صورت بروز مشکل امنیتی از طریق اس اس ال بتوانید خسارت دریافت کنید. در صورت استفاده از گواهینامه های رایگان هیچ تضمینی در این زمینه وجود ندارد. دقت داشته باشید با توجه به تحریم ها امکان استفاده از این مورد فراهم نمی باشد و صرفا این مورد یک اطمینان برای ضمانت سایت شما می باشد.

پشتیبانی

اس اس ال های پولی دارای پشتیبانی قوی می باشند و در صورت بوجود آمدن مشکل به شما کمک میکنند تا مشکل برطرف شود.

 

مزایای استفاده از گواهینامه های پولی

– درای رمزنگاری 2048 بیتی و 4096 بیتی می باشند.

– گواهینامه اس اس ال پولی باعث رشد رتبه سایت در گوگل می شوند.

– امکان دریافت نماد دو ستاره را برای شما فراهم می کنند.

در صورت نیاز می توانید جهت خرید گواهینامه ssl

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *