قرار دادن لاراول 6 بر روی هاست اشتراکی

هاست اشتراکی بسیار محبوب است، به خصوص کسانی که به دنبال هاست ارزان قیمت برای میزبانی برنامه خود هستند. اگر به تازگی پروژه لاراول خود را در محیط محلی خود به پایان رسانده اید و قصد دارید پروژه خود را در هاست اشتراکی مانند cPanel مستقر کنید یا قبلاً سعی کرده اید آن را اجرا کنید اما آنطور که انتظار می رود کار نمی کند، این مقاله به شما کمک زیادی خواهد کرد. در این مقاله راه اندازی لاراول در هاست اشتراکی توضیح داده شده است

از آنجا که هاست اشتراکی است مطمئنا ارائه دهنده هاست اشتراکی دسترسی ssh را برای نگرانی امنیتی خود در اختیار شما قرار نمی دهد. بنابراین نمی‌توانید دستور artisan را مانند php artisan اجرا کنید، همانطور که عادت دارید. نگران نباشید، روش ساده ای جهت راه اندازی لاراول جایگزین خواهیم کرد.

مراحل استقرار هاست اشتراکی لاراول

  • کلمه public را از URL حذف کنید.
  • بکاپ از پایگاه داده در لوکال تهیه کنید.
  • پروژه لاراول خود را ZIP کنید.
  • یک پایگاه داده در سی پنل خود ایجاد کنید.
  • بکاپ پایگاه داده را به دیتابیس ایجاد شده در هاست اشتراکی ایمپورت کنید.
  • فایل ZIP پروژه را در پوشه public_html آپلود کرده و از حالت فشرده خارج کنید
  • جزئیات پایگاه داده را در فایل پیکربندی به روز کنید.
  • برخی تنظیمات امنیتی
  1. کلمه public را از URL حذف کنید

در cPanel هاست اشتراکی، نمی توانید دستور php artisan serve را اجرا کنید، در این شرایط باید کلمه public را از URL پروژه لاراول خود حذف کنید. به طوری که می توانید به راحتی به پروژه لاراول خود بدون دستور php artisan serve مانند پروژه معمولی php دسترسی داشته باشید. انجام آن ساده است.

فایل های index.php، htaccess را از پوشه عمومی پروژه برداشته و در دایرکتوری ریشه پروژه قرار دهید.

فایل index.php را باز کنید و تغییراتی مانند زیر انجام دهید و ذخیره کنید.

خط 24 را به مقدار زیر تغییر دهید.

;require __DIR__.’/vendor/autoload.php’

خط 38 را به خط زیر تغییر دهید.

;$app = require_once __DIR__.’/bootstrap/app.php’

به علت اینکه ما در URL کلمه public را حذف کرده‌ایم، بنابراین باید کلمه public را در روش asset helper جایی که CSS، JS یا فایل تصویری خود را پیوند داده‌ایم بنویسیم.

  1. تهیه بکاپ از پایگاه داده در لوکال.

پایگاه داده خود را با استفاده از phpMyAdmin یا هر کلاینت MySQL که استفاده می کنید باز کنید. سپس پایگاه داده را اکسپورت کرده و در رایانه شخصی خود ذخیره کنید.

 

  1. پروژه لاراول خود را ZIP کنید

تمام فایل های پروژه را بدون پوشه git، node_modules در صورت وجود در پروژه لاراول خود انتخاب کنید و سپس همه فایل ها و پوشه را ZIP کنید.

 

  1. یک پایگاه داده در cpanel  هاست خود ایجاد کنید

وارد cPanel هاست اشتراکی خود شوید و یک پایگاه داده و کاربر ایجاد کنید. اکنون نام پایگاه داده، کاربر و رمز عبور را در یک فایل متنی در مکانی امن ذخیره کنید.

  1. پایگاه داده محلی صادر شده را به پایگاه داده میزبانی مشترک وارد کنید.

از هاست اشتراکی cPanel گزینه phpMyAdmin را انتخاب کنید و دیتابیس را که قبلا برای پروژه لاراول خود ایجاد کرده اید انتخاب کنید و سپس زبانه وارد کردن را انتخاب کنید. حالا فایل دیتابیس صادراتی خود را انتخاب کنید و دکمه Go را بزنید.

  1. فایل ZIP پروژه را در پوشه public_html آپلود کرده و استخراج کنید.

اکنون کل فایل ZIP پروژه را در public_html در cPanel میزبان مشترک خود آپلود کرده و پوشه را استخراج کنید. به خاطر داشته باشید که همه چیز باید در پوشه public_html باشد، نه هیچ زیرپوشه ای در public_html.

  1. جزئیات پایگاه داده را در فایل پیکربندی به روز کنید.

فایل database.php را از پوشه config باز کنید و نام پایگاه داده، نام کاربری و رمز عبور خود را در فایل database.php به روز کنید و ذخیره کنید. جزئیات پایگاه داده یا هر گونه اعتبار حساس را در فایل env برای میزبانی اشتراکی قرار ندهید.

  1. برخی از تنظیمات امنیتی

ما باید از فایل های htacces، env خود در برابر دسترسی مستقیم محافظت کنیم و باید مرور دایرکتوری را برای برنامه خود غیرفعال کنیم. برای این کار فایل .htaccess را از پوشه public_html باز کنید و این کدها را در انتهای فایل بنویسید و ذخیره کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *