کاهش هزینه حفظ مشتری

کاهش هزینه حفظ مشتری

کاهش هزینه حفظ مشتری

همه ارائه کنندگان یک هدف مشترک اما مهم دارند: پرورش وفاداری و حفظ مشتری. در حالی که ممکن است جذب مشتریان جدید و جلب اعتماد آنها کار بسیار سختی باشد.

کسب و کار بازده نسبت به تلاش مداوم برای دستیابی به بازارهای جدید پایدارتر و مقرون به صرفه تر است و نادیده گرفتن نرخ حفظ مشتری را غیرممکن می کند.

خوشبختانه،با تغییر رویکرد خود و اجرای چند فرآیند ساده می تواند راه طولانی را برای تغییر نرخ پایین نگهداری مشتری کمک کند. به‌عنوان یک متخصص بازاریابی و رهبر کسب‌وکار، من سال‌ها در مورد چگونگی به حداکثر رساندن وفاداری مشتری تخصص دارم، و آموخته‌ام که این هفت روش برتر می‌توانند به اطمینان از بازگشت مشتریان پرداخت‌کننده و حمایت از کسب‌وکار شما به صورت مکرر کمک کنند.

1-خدمات مشتری در دسترس ایجاد کنید

وقتی به مشتریان فعلی فکر می کنید، یکی از اولین چیزهایی که احتمالاً باید به ذهنتان خطور کند «خدمات مشتری» است. اگر مشتریان به کسب و کار شما باز نمی گردند، نگاهی دقیق به دسترسی به اطلاعات خدمات مشتری خود بیندازید. باید در همه جا نمایش داده شود: در هر صفحه از وب سایت شما، در سراسر رسانه های اجتماعی شما، و در هر ایمیلی که ارسال می کنید. اساساً، اگر مشتری نیاز دارد با شما تماس بگیرد، باید بداند که چگونه می تواند.

علاوه بر این، سرمایه‌گذاری در فناوری مدرن مانند ربات‌های چت خودکار می‌تواند به ساده‌سازی تجربه خدمات مشتری کمک کند، و اطمینان حاصل کند که مشتریان شما در مواقع نیاز کمک و پشتیبانی دریافت می‌کنند و بودجه شما را کاهش نمی‌دهد. این نوآوری‌ها می‌توانند به حل سؤالات متداول کمک کنند و وقتی مشتری در حال ترک خرید است، مداخله کند.

مشتریان زمانی به احتمال بیشتری به برند شما باز می گردند که بدانند در زمانی که بیشتر به کمک نیاز دارند به راحتی در دسترس است. به هر حال، هیچ چیز بدتر از این نیست که یک ساعت در انتظار خدمات مشتری باشید!

2-بازخورد بخواهید

فقط مکانی را برای مشتریان فراهم نکنید که در صورت نیاز به شما دسترسی پیدا کنند. اقداماتی را برای ارتباط فعال یا حتی فعالانه با مشتریان خود بردارید! مردم عاشق ارائه بازخورد هستند و اگر مشتریان جدید احساس کنند که شما واقعاً برای نظر آنها ارزش قائل هستید، وفاداری عمیق تری به برند ایجاد می کنند.

از نظرسنجی‌های برند گرفته تا تماس‌های تلفنی یا ایمیل‌های شخصی، زمانی را صرف کنید تا بدانید مشتریانتان در مورد محصول یا خدمات شما چه احساسی دارند. اگر از بازخورد آنها برای تغییر چیزی در کسب و کار خود استفاده می کنید، حتی ممکن است به دنبال پیگیری و اعتبار دادن به مشتریان باشید. آنها نه تنها از شنیده شدن قدردانی می کنند، بلکه سایر مشتریان احتمالا متوجه خواهند شد که شما به صحبت های مخاطبان خود گوش می دهید.

3-به طور منظم به مشتریان پاداش دهید

یک راه عالی برای حفظ مشتری فراتر از انتظارات است. از کدهای تخفیف گرفته تا حمل و نقل رایگان تصادفی، تبلیغات رایگان محصول و موارد دیگر، راه‌های زیادی برای شگفت‌زده کردن و خوشحال کردن مشتریان فعلی وجود دارد. تنظیم برنامه ای را در نظر بگیرید که به طور تصادفی به تعداد کمی از مشتریان به طور منظم پاداش می دهد.

نیازی به تبلیغ بیش از حد این پاداش ها نیست. در عصر تکنولوژی، مشتریان احتمالاً بازخورد خود را در رسانه های اجتماعی و سایت های بررسی عمومی به اشتراک می گذارند، تجارت شما را تبلیغ می کنند و برند شما را معرفی می کنند.

4-در رسانه های اجتماعی خود سرمایه گذاری کنید

رسانه های اجتماعی را نمی توان به عنوان یک محرک کلیدی در حفظ مشتری نادیده گرفت. خوشتان بیاید یا نیاید، حضور شما در شبکه های اجتماعی اولین جایی است که بسیاری از مشتریان برای جستجوی اطلاعات درباره برند شما، چه یک سوال ساده یا آشنایی با خدمات و فلسفه شما، به آن مراجعه می کنند. به همین دلیل، فقدان رسانه‌های اجتماعی فعال اغلب می‌تواند منجر به کاهش مشارکت مشتری و در نهایت حفظ مشتری شود.

سرمایه‌گذاری در ردپای اجتماعی شما می‌تواند به اصلاح کشتی کمک کند و مکالمه‌ای برای برند ایجاد کند که کسب‌وکار شما را در ذهن نگه می‌دارد. به علاوه، می‌توانید از حساب‌های اجتماعی خود برای برجسته کردن مشتریان وفادار موجود به روش‌های مختلف، از اشتراک‌گذاری عکس‌های خریدهایشان گرفته تا تعامل با مشتریان در بخش نظرات، استفاده کنید.

5-صریح و شفاف باشید

از محصولات شما گرفته تا فرآیندهای داخلی شرکت، برند شما باید همیشه صادق و شفاف باشد. مشتریان باهوش وب احتمالاً زمانی که احساس می‌کنند در حال فریب خوردن هستند به دنبال کسب‌وکار در جای دیگری می‌گردند و صداقت را به یک اصل اصلی تبدیل می‌کنند که نمی‌توانید نادیده بگیرید.

به عنوان مثال، هنگامی که مشکلات مربوط به یک سفارش یا فرآیند ظاهر می شود، اطلاع رسانی به مشتریان در مورد مشکل می تواند راهی موثر برای جلوگیری از مشکلات آینده باشد. سعی کنید از کمپین های بازاریابی غیرصادقانه یا تلاش برای فریب مشتریان برای سفارش دادن یا بازگشت به کسب و کار خود اجتناب کنید، زیرا هنگامی که فریب را کشف کردند، مطمئناً برای خرید مجدد به شما مراجعه نخواهند کرد.

6-ایجاد فرصت برای جامعه

راه های زیادی برای پرورش جوامع پیرامون برند شما وجود دارد. از گروه‌های فیس‌بوک گرفته تا خبرنامه‌های اختصاصی گرفته تا ملاقات‌های واقعی، می‌توانید مشتریان وفادار را در فضاهای خاصی که به طرفداران شماره یک اختصاص داده شده است گرد هم بیاورید. ایجاد یک فضای اجتماعی می تواند به مشتریان کمک کند تا احساس خاص و مطلوبی داشته باشند.

همچنین می توانید گهگاه به این گروه ها با کدهای تبلیغاتی سفارشی یا موارد رایگان پاداش دهید. به یک معنا، این روش یک گروه متمرکز برای کسب و کار شما فراهم می کند که می تواند به آزمایش اولیه محصول کمک کند و حتی بینش مهمی را در مورد نیازهای مشتری جلب کند، که یک امتیاز بالقوه قابل توجه برای تلاش های حفظ مشتری شما است.

7-فناوری خود را روان و ایمن نگه دارید

امنیت سایبری یک مسئله اصلی برای مشتری مدرن است، بنابراین مطمئن شوید که وب سایت و فرآیندهای پرداخت آنلاین شما ایمن هستند و دائماً از اطلاعات مشتری را محافظت می کنند. مشتریان باید احساس راحتی کنند که اطلاعات خود را به شما می دهند.

به طور مشابه، در بازاریابی ایمیلی یا ارسال پیامک زیاده روی نکنید. اولویت دادن به حریم خصوصی و ظرافت تعاملات آنلاین به مشتریان نشان می دهد که می توانند بارها و بارها به کسب و کار شما اعتماد کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *