نحوه استفاده از ChatGPT-4

نحوه استفاده از ChatGPT-4

نحوه استفاده از ChatGPT-4

ChatGPT-4 رسما ارائه شده است، و شایعات طولانی در مورد بهبود آن در مهارت های زبانی فوق العاده چشمگیر ChatGPT OpenAI را تایید می کند.

OpenAI آن را “پیشرفته ترین سیستم شرکت، تولید پاسخ های ایمن تر و مفیدتر” می نامد. در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد آن بدانید، از جمله نحوه استفاده از آن و کارهایی که می تواند انجام دهد را توضیح می دهیم.

دسترسی

GPT-4 به طور رسمی در 13 مارس معرفی شد، همانطور که پیش از موعد توسط مایکروسافت تأیید شد، حتی اگر روز دقیق آن مشخص نبود. با این حال، در حال حاضر، فقط در اشتراک پولی ChatGPT Plus در دسترس است. نسخه رایگان فعلی ChatGPT همچنان بر اساس GTP-3.5 خواهد بود که در مقایسه با دقت کمتری قابل مقایسه است.

GPT-4 همچنین به عنوان یک API “برای توسعه دهندگان برای ساخت برنامه ها و خدمات” در دسترس خواهد بود. برخی از شرکت هایی که قبلاً GPT-4 را ادغام کرده اند عبارتند از Duolingo، Be My Eyes، Stripe و Khan Academy. اولین نمایش عمومی GPT-4 نیز به صورت زنده در یوتیوب پخش شد و برخی از قابلیت های جدید آن را به نمایش گذاشت.

نحوه استفاده از GPT-4

ساده ترین راه برای شروع امروز با GPT-4 این است که آن را به عنوان بخشی از چت بینگ امتحان کنید. مایکروسافت فاش کرد که از GPT-4 در بینگ چت استفاده می‌کند که استفاده از آن رایگان است. با این حال، برخی از ویژگی‌های GPT-4، مانند ورودی بصری، در چت بینگ وجود ندارد. اما همچنان به آن LLM توسعه یافته (مدل زبان بزرگ) و هوش پیشرفته همراه با آن دسترسی خواهید داشت. لازم به ذکر است که در حالی که بینگ چت رایگان است، به 15 چت در هر جلسه و 150 جلسه در روز محدود می شود.

تنها راه دیگر برای دسترسی به GPT-4 در حال حاضر ارتقا به ChatGPT Plus است. برای پرش به اشتراک پرداختی 20 دلاری، فقط روی «ارتقا به پلاس» در نوار کناری ChatGPT کلیک کنید. هنگامی که اطلاعات کارت اعتباری خود را وارد کردید، می توانید بین GPT-4 و نسخه های قدیمی LLM جابجا شوید. حتی می‌توانید دوبار بررسی کنید که پاسخ‌های GPT-4 را دریافت می‌کنید، زیرا آنها از یک لوگوی سیاه به جای نشان‌واره سبز استفاده شده برای مدل‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنند.

از آنجا، استفاده از GPT-4 با استفاده از ChatGPT Plus با GTP-3.5 یکسان است. از ChatGPT توانایی بیشتری دارد و به شما امکان می‌دهد کارهایی مانند تنظیم دقیق مجموعه داده‌ها را انجام دهید تا نتایجی متناسب با نیازهای شما به دست آورید.

چه چیزی در GPT-4 جدید است؟

GPT-4 یک مدل زبان جدید است که توسط OpenAI ایجاد شده است که می تواند متنی شبیه به گفتار انسان تولید کند. این فناوری استفاده شده توسط ChatGPT را که در حال حاضر مبتنی بر GTP-3.5 است، پیشرفت می دهد. GPT مخفف Generative Pre-trained Transformer است، یک فناوری یادگیری عمیق که از شبکه های عصبی مصنوعی برای نوشتن مانند یک انسان استفاده می کند.

طبق گفته OpenAI، این مدل زبان نسل بعدی در سه حوزه کلیدی پیشرفته‌تر است: خلاقیت، ورودی بصری و زمینه طولانی‌تر. از نظر خلاقیت، OpenAI می گوید که GPT-4 هم در ایجاد و هم در همکاری با کاربران در پروژه های خلاقانه بسیار بهتر است. نمونه هایی از این موارد شامل موسیقی، فیلمنامه، نگارش فنی و حتی «یادگیری سبک نوشتن کاربر» است.

زمینه طولانی تر نیز در این مورد نقش دارد. GPT-4 اکنون می تواند حداکثر 25000 کلمه متن را از کاربر پردازش کند. شما حتی می توانید فقط یک پیوند وب برای GPT-4 ارسال کنید و از آن بخواهید با متن آن صفحه تعامل داشته باشد. OpenAI می گوید این می تواند برای ایجاد محتوای طولانی و همچنین “مکالمات طولانی” مفید باشد.

GPT-4همچنین اکنون می تواند تصاویر را به عنوان پایه ای برای تعامل دریافت کند. در مثال ارائه شده در وب سایت GPT-4 ، به چت بات تصویری از چند ماده پخت داده می شود و از آنها پرسیده می شود که با آنها چه چیزی می توان درست کرد. در حال حاضر مشخص نیست که آیا می توان از ویدئو نیز به همین روش استفاده کرد.

نهایت، OpenAI می‌گوید که استفاده از GPT-4 نسبت به نسل قبلی بسیار ایمن‌تر است. طبق گزارش‌ها، می‌تواند 40 درصد پاسخ‌های واقعی‌تری را در آزمایش‌های داخلی OpenAI ایجاد کند، در حالی که 82 درصد کمتر احتمال دارد که «به درخواست‌های محتوای غیرمجاز پاسخ دهد».

OpenAI می گوید با بازخورد انسانی آموزش دیده است تا این پیشرفت ها را انجام دهد و ادعا می کند که با بیش از 50 متخصص برای بازخورد اولیه در حوزه هایی از جمله ایمنی و امنیت هوش مصنوعی کار کرده است.

در طی هفته‌هایی که از راه‌اندازی آن می‌گذرد، کاربران برخی از کارهای شگفت‌انگیز را که با آن انجام داده‌اند.همانطور که اولین کاربران برای دستیابی به آن هجوم آورده اند، ما شروع به یادگیری توانایی های آن کرده ایم. یکی از کاربران ظاهراً GPT-4 را با استفاده از ترکیبی از HTML و جاوا اسکریپت، تنها در شصت ثانیه ساخت یک نسخه فعال از Pong ایجاد کرد.

محدودیت ها

هنگام بحث در مورد قابلیت های جدید GPT-4، OpenAI همچنین به برخی از محدودیت های مدل زبان جدید اشاره می کند. مانند نسخه‌های قبلی GPT، OpenAI می‌گوید که آخرین مدل هنوز هم مشکلاتی با “سوگیری‌های اجتماعی، توهمات و درخواست‌های متخاصم” دارد.

به عبارت دیگر، کامل نیست، اما OpenAI می‌گوید همه اینها مسائلی هستند که شرکت در تلاش است تا به آنها رسیدگی کند.

آیا Bing Chat از GPT-4 استفاده می کند؟

مایکروسافت در ابتدا بیان کرد که بینگ جدید یا بینگ چت، قدرتمندتر از ChatGPT بود. از آنجایی که گپ OpenAI از GTP-3.5  استفاده می‌کند، در آن زمان این مفهوم وجود داشت که بینگ چت می‌تواند از GPT-4 استفاده کند. و اکنون، مایکروسافت تأیید کرده است که بینگ چت، در واقع، بر روی GPT-4 ساخته شده است.

با این حال، ویژگی‌هایی مانند ورودی بصری در بینگ چت در دسترس نبود، بنابراین هنوز مشخص نیست که دقیقاً چه ویژگی‌هایی ادغام شده‌اند و کدام‌ها نیستند.

صرف نظر از این، بینگ چت به وضوح با قابلیت دسترسی به اطلاعات فعلی از طریق اینترنت ارتقا یافته است، پیشرفتی بزرگ نسبت به نسخه فعلی ChatGPT، که فقط می تواند از آموزش دریافت شده تا سال 2021 استفاده کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *