ChatGPT چیست ؟

ChatGPT چیست ؟

ChatGPT چیست ؟

ChatGPT یک ربات هوش مصنوعی قدرتمند است که توسط OpenAI توسعه یافته است. سازندگان آن آلتمن، ماسک و دیگر سرمایه گذاران در دره سیلیکون ولی در سال 2015 یک سازمان غیرانتفاعی تحقیقاتی هوش مصنوعی ایجاد کردند و آن را در 30 نوامبر 2022 به دنیا معرفی کردند. این یک ربات هوش مصنوعی قدرتمند است که قادر به درک گفتار انسان و تولید نوشتار عمیق است که به راحتی برای انسان قابل درک است. استفاده از قالب پرسش و پاسخ در ChatGPT آن را جالب می کند.

ChatGPT OpenAI با ویژگی منحصر به فرد خود برای پاسخ به سؤالات عمومی توجه تمام جهان را به خود جلب کرده است. فرم کامل Chat GPT یک ترانسفورماتور از پیش آموزش دیده ژنراتیو است. با طیف گسترده ای از کاربردهای آن، مردم مشتاق دانستند ChatGPT چیست، چگونه از آن استفاده کنند، آیا رایگان است یا باید برای استفاده از آن هزینه پرداخت کرد و بسیاری از سؤالات دیگر. اجازه دهید به تمام سوالات شما در اینجا پاسخ دهیم.

ChatGPT چگونه ساخته شده است؟

LLMها خیلی جدید نیستند! قبلاً هم پروژه‌های مختلف اینچنینی وجود داشتند؛ اما گل سرسبد آن‌ها همین ChatGPT است.

معنای Machine Learning یا یادگیری ماشین از نامش مشخص است. ربات‌ها با حجم بسیار زیادی از داده تمرین داده می‌شوند تا چیزهایی که باید را یاد بگیرند.

ChatGPT روی موتور GPT3.5 توسعه داده شده که جدیدترین نسخه‌ی این موتورها است. GPT، یک مدل از ماشین لرنینگ است که از داده‌های موجود برای خلق انواع مختلف متون استفاده می‌کند.

این مدل زبانی با ۱۷۵ میلیارد پارامتر و 570 گیگابایت فایل txt. تمرین داده شده است. با این تمرینات فشرده، ChatGPT قادر است کلمه‌ی بعدی در یک جمله را حدس بزند! البته این داده ها مربوط است به تا پایان سال 2021 و اطلاعاتی بیشتری در دسترس نیست و با ارائه ی نسخه ی Gpt-4 قطعا این اطلاعات تغییر کرده است.

قبلاً LLMها برای فهم نیت انسان مشکل داشتند؛ اما همان‌طور که در بالا هم گفتیم، ChatGPT  با کمک سیستم RLHF و گرفتن بازخورد از انسان‌ها، این توانایی را به دست آورده است.

حجم بالای داده‌هایی که ChatGPT با آن‌ها تمرین داده شده است که شامل سایت‌هایی مثل Reddit می‌شود، باعث شده‌اند تا این هوش مصنوعی بتواند درست مثل یک انسان صحبت کند. طوری که تشخیص ربات بودن آن بسیار مشکل است.

آیا ChatGPT رایگان است؟

بله، استفاده از چت GPT رایگان است. با این حال، نسخه پولی Chat GPT نیز توسط OpenAI در ایالات متحده راه اندازی شده است. نسخه پولی چت GPT ChatGPT Plus نامیده می شود. افرادی که مایل به استفاده از نسخه پولی Chat GPT هستند می توانند با پرداخت 20 دلار در ماه از آن استفاده کنند. در حالی که افرادی که قصد پرداخت هزینه استفاده از آن را ندارند می توانند از نسخه رایگان آن استفاده کنند.

چگونه می توانید به چت GPT دسترسی پیدا کنید؟

ChatGPT را می توان در مرورگر تلفن همراه یا رایانه/لپ تاپ خود مشاهده کرد. استفاده از ChatGPT بسیار آسان است. برای دانستن نحوه استفاده از chatGPT، مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

توجه داشته باشید که برای استفاده از آن کشور ایران محدود می باشد و باید از وی پی ان و ای پی های غیر از ایران استفاده کنید و برای ثبت نام نیاز به یک شماره همراه دارید که باز هم اینجا کشور ایران محدود می باشد و برای حل مشکل تلفن همراه می توانید از شماره های مجازی استفاده کنید.

1: برای شروع به https://chat.openai.com/auth/login مراجعه کنید.

2: با وارد کردن نام کامل خود در این وب سایت ثبت نام کنید.

3: حساب خود را از طریق کد ارسال شده به تلفن همراه یا شناسه ایمیل خود تأیید کنید.

4: هنگامی که حساب شما تأیید کامل شد، می توانید شروع به استفاده از آن کنید.

چه نوع سؤالاتی می توانید در ChatGPT بپرسید؟

در روزهای اخیر، هیاهو در مورد ChatGPT به حدی شتاب یافته است که این ابزار در آینده نزدیک پتانسیل بسیار زیادی دارد. با استفاده های بسیار زیاد از ChatGPT در زندگی روزمره، توجه افراد در هر گروه سنی را به خود جلب کرده است. Chat GPT پاسخ هایی شبیه به انسان را از طریق متن ایجاد می کند. دارای قابلیت پاسخگویی به سوالات با لحن شفاف و محاوره ای است. این می تواند کدها را تولید کند، داستان، شعر و غیره بنویسد. پاسخ های طبیعی برای تولید پاسخ ها مانند یک انسان ارائه می دهد. اجازه دهید نگاهی به برخی از کاربردهای ChatGPT بیندازیم:

  • کدهای برنامه نویسی ارائه می دهد.
  • ترجمه انجام می دهد.
  • اشکال زدایی می کند.
  • آهنگ ها، ایده های مهمانی و غیره را به شما پیشنهاد می کند.
  • یک شعر یا نثر جذاب می نویسد.
  • به شما کمک می کند تا برای امتحان حقوق آماده شوید.
  • یک مقاله برای پروژه مدرسه یا کالج خود بنویسید.
  • دستور غذای مورد علاقه تان را در اختیارتان قرار می دهد.
  • متن هر آهنگی را به شما می دهد.

آیا چت جی بی تی سوالات ما را نگه می دارد؟

چت جی بیتی از سوالاتی که می پرسید برای یادگیری و پاسخ دهی بهتر به شما استفاده می کند اما هیچ گونه اطلاعاتی را ذخیره نمی کند. شما می توانید آرشیو چت های خود با ChatGPT را از سمت چپ داشبورد ChatGPT ببینید و حذف کنید.

روی هم رفته می توان گفت کسی نمی تواند اطلاعات شخصی شما را از ChatGPT استخراج کند و نگرانی امنیتی خاصی وجود ندارد.

آیا چت جی پی تی بهتر از جستجوی گوگل است؟

جستجوی گوگل به شما کمک می کند تا با ارائه لیستی از وب سایت های مرتبط با سوالات شما، پاسخ های پیشنهادی را برای سوالات خود دریافت کنید. از سوی دیگر، ChatGPT به شما پاسخ های دقیق را در یک جریان طبیعی می دهد. مانند استفاده از یک کتاب راهنما است.

از زمان راه‌اندازی ChatGPT، مقایسه‌های زیادی بین ChatGPT و جستجوی Google انجام شده است. با این حال، هنگام استفاده از ChatGPT برای دریافت پاسخ، همیشه باید یک تحلیل عمیق انجام داد. دریافت پاسخ از طریق ChatGPT به معنای دریافت متن خام بدون منبع معتبر اطلاعات یا نقل قول یا پیوند به آن است. توصیه می شود هنگام استفاده از آن پاسخ ها را بررسی کنید.

هر پاسخی که در جستجوی گوگل دریافت می‌کنید بر اساس مدل‌ها و الگوریتم‌های زبان خود کار می‌کند و از هوش مصنوعی گسترده‌ای برای ارائه معتبرترین اطلاعات برای شما استفاده می‌کند. می توان گفت که سازندگان ChatGPT قطعا در آینده ای نزدیک آن را با ویژگی های بیشتر برای رقابت با جستجوی گوگل تغییر خواهند داد.

وقتی چت GPT در حال حاضر ظرفیت دارد به چه معناست؟

هنگامی که کاربران وارد وب‌سایت ChatGPT می‌شوند، با پیامی مواجه می‌شوند که «ChatGPT در حال حاضر ظرفیت دارد» را نشان می‌دهد. این بدان معنی است که تعداد زیادی از افراد سعی می کنند از ChatGPT بیش از ظرفیت سرور استفاده کنند و در نتیجه برای برخی از کاربران به سایت دسترسی پیدا کنند. این به خودی خود اهمیت ChatGPT را در بین مردم برجسته می کند. برای جلوگیری از این امر، افراد می توانند مدتی بعد از سایت بازدید کنند.

به غیر از دریافت پیام «ChatGPT در حال حاضر ظرفیت دارد»، مردم با کد خطای 1020، شبکه در دسترس نیست و غیره نیز مواجه می‌شوند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که سرورهای چت بات از حجم درخواستی که دریافت می‌کنند بیشتر است.

Google Bard AI

برای رقابت با ربات هوش مصنوعی، گوگل هوش مصنوعی خود را راه اندازی کرد که Google Bard نام دارد. در فوریه 2023 راه اندازی شد و بر اساس مدل لامدا (مدل زبانی برای برنامه های گفتگو) توسعه یافته است. این به این معنی است که می تواند به صورت مکالمه مانند ChatGPT به سوالات شما پاسخ دهد.

با این حال، چند روز پس از راه اندازی آن، به دلیل ارائه داده های واقعی نادرست مورد انتقاد قرار گرفت. از این رو هنوز در مرحله توسعه است. بنابراین، به منظور استفاده کامل با دقت 100٪، کارمندان گوگل به طور خستگی ناپذیری برای رقابت با ChatGPT تلاش کرده اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *