چگونه یک استراتژیست دیجیتال مارکتینگ شویم؟

چگونه یک استراتژیست دیجیتال مارکتینگ شویم؟

چگونه یک استراتژیست دیجیتال مارکتینگ شویم؟

همانطور که در مقاله قبل گفتیم یک استراتژیست دیجیتال مارکتینگ یک ذهن خلاق است که در پشت تلاش های تبلیغات آنلاین یک شرکت قرار دارد. استراتژیست های دیجیتال مارکتینگ مسئول برنامه ریزی، هدایت و پشتیبانی از اجرای کمپین های مختلف بازاریابی دیجیتال هستند. حالا می خواهیم بدانیم چگونه می توانیم یک استراتژیست دیجیتال مارکتینگ بشویم ؟

مراحل مختلفی برای تبدیل شدن به یک استراتژیست بازاریابی دیجیتال وجود دارد.

  1. مدرک دانشگاهی مربوطه را کسب کنید
  2. با انواع بازاریابی دیجیتال آشنا شوید
  3. دانش SEM خود را توسعه دهید
  4. بازاریابی شبکه های اجتماعی را یاد بگیرید
  5. بازاریابی محتوا را یاد بگیرید
  6. اصول بازاریابی ایمیلی را کشف کنید
  7. در مورد بازاریابی وابسته بیاموزید
  8. بر برندسازی و هنر رسانه های به دست آمده مسلط شوید
  9. روی مهارت های مدیریت تیم خود کار کنید
  10. کارشناسی ارشد تجزیه و تحلیل داده ها

 

  1. مدرک لیسانس مربوطه را کسب کنید

در حالی که هر شرکتی که به دنبال یک استراتژیست دیجیتالی است، مدرک لیسانس نمی خواهد، تحصیلات مناسب شانس شما را برای پیشنهاد شغلی افزایش می دهد.

مدرک لیسانس در ارتباطات، بازاریابی یا روزنامه نگاری دانش شما را در مورد برندسازی و ارتباط برندها با مشتریانشان برجسته می کند.

شما می توانید به مدارک علوم بازرگانی در بازاریابی یا تبلیغات نیز نگاه کنید. در صورت امکان، صلاحیت هایی را که بینشی از کانال های بازاریابی دیجیتال ارائه می دهند، اولویت بندی کنید، زیرا این به شما کمک می کند تا مهارت های خود را در دنیای آنلاین توسعه دهید.

  1. با انواع بازاریابی دیجیتال آشنا شوید

در مرحله بعد، باید تحصیلات خود را به طور خاص بر روی محیط بازاریابی دیجیتال متمرکز کنید.

دوره های بازاریابی دیجیتال که یک نمای کلی از بازاریابی دیجیتال و نحوه عملکرد آن ارائه می دهند، برای شروع مفید هستند.

صدور گواهینامه در بازاریابی دیجیتال به ویژه برای جلب توجه کارفرمایان بالقوه است.

وقتی به دوره های بازاریابی دیجیتال نگاه می کنید، مطمئن شوید که تحصیلات شما شامل موارد زیر باشد:

  • بازاریابی موتورهای جستجو (هم SEO و هم PPC)
  • وب سایت و بازاریابی محتوا
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی وابسته
  • بازاریابی ویدیویی

به عنوان یک استراتژیست دیجیتال، باید بدانید که هر کانال به عنوان بخشی از یک استراتژی جامع تبلیغات آنلاین چگونه کار می کند و چه نوع کمپین هایی برای انواع خاصی از بازاریابی مناسب هستند.

  1. دانش SEM خود را توسعه دهید

یکی از مهمترین وظایفی که شما به عنوان یک استراتژیست بازاریابی دیجیتال دارید، کمک به مشتریان خود برای یافتن مشتریان آنلاین است. این بدان معنی است که به آنها نشان دهید چگونه از موتورهای جستجو به نفع خود استفاده کنند.

بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) شامل کمپین های ارگانیک مانند استراتژی های سئو و ایجاد محتوا و کمپین های پولی مانند PPC می شود.

یک استراتژیست بازاریابی آنلاین خوب به درک روشنی از سئو و نحوه کمک به شرکت ها در انتخاب کلمات کلیدی و کمپین های محتوا برای توسعه حضور آنلاین خود نیاز دارد.

در عین حال، شما همچنین باید بدانید که چگونه از PPC و Google Ads برای جلب توجه به تبلیغات خاص برای مشتری خود استفاده کنید.

  1. بازاریابی شبکه های اجتماعی را یاد بگیرید

به‌عنوان یک استراتژیست دیجیتال، باید برای مشتریانی که از موفق‌ترین کانال‌های دیجیتال، از جمله پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، برنامه‌های بازاریابی ایجاد کنید.

یک استراتژیست موفق می داند که چگونه پلتفرم های رسانه های اجتماعی ایده آل را برای نیازهای تبلیغاتی مشتری خود انتخاب کند، بر اساس نوع مخاطبی که می خواهد به آن برسد. همچنین به درک نحوه تبلیغ متقابل در شبکه های اجتماعی مختلف نیاز دارید.

مطمئن شوید که می دانید چگونه از همه چیز از مخاطبان فیس بوک و تبلیغات پولی گرفته تا کمپین های ارگانیک در توییتر، لینکدین و اینستاگرام استفاده کنید.

  1. در بازاریابی محتوا مسلط شوید

به عنوان یک استراتژیست بازاریابی آنلاین، ممکن است مسئولیتی در قبال تولید محتوا نداشته باشید، اما باید به تیم های بازاریابی محتوا کمک کنید.

یادگیری نحوه استفاده از محتوا برای مراحل مختلف خریدار برای به دست آوردن نتایج مناسب از کمپین های مشتری شما ضروری است.

شما باید بفهمید که بهینه سازی محتوا برای پلتفرم های مختلف به چه معناست و چگونه می توانید “نیت” را برای مخاطبان هدف خود شناسایی کنید.

همچنین باید بدانید که چگونه محتوای تولید شده توسط رقبا را تجزیه و تحلیل کنید و تعیین کنید که آیا شرکت شما باید کمپین های مشابهی تولید کند یا خیر.

  1. اصول بازاریابی ایمیلی را کشف کنید

بازاریابی ایمیلی یکی از ابزارهای برتر کسب و کارها برای پرورش و تبدیل سرنخ ها است. برای اکثر شرکت ها، یک استراتژی ایمیل بخشی ضروری از برنامه آنها برای موفقیت تبلیغات آنلاین خواهد بود.

این بدان معناست که هر استراتژیست دیجیتال بزرگ باید با بازاریابی ایمیلی آشنا باشد.

شما به دانش عمیقی در مورد نحوه تولید و برنامه‌ریزی «کمپین‌های قطره‌ای» در بازاریابی ایمیلی نیاز دارید که هدف آن پرورش و تبدیل مخاطبان در مراحل مختلف قیف خریدار است.

به عنوان یک استراتژیست بازاریابی آنلاین، ممکن است به مشتریان خود در تقسیم بندی مخاطبان خود برای تلاش های بازاریابی ایمیلی نیز کمک کنید. این بدان معناست که شما باید بدانید که چگونه گروه‌هایی از مشترکین ایمیل را بر اساس مواردی مانند داده‌های جمعیتی یا سابقه خریدار جدا کنید.

استراتژیست های دیجیتال همچنین به طور منظم از ابزارهای تحلیل بازاریابی ایمیلی برای ردیابی عملکرد کمپین های ایمیلی و پیشنهاد تغییرات به تیم بازاریابی استفاده می کنند.

  1. در مورد بازاریابی وابسته بیاموزید

استراتژیست های دیجیتال باید همه انواع روش های تبلیغات آنلاین را برای بهبود تصویر مشتری یا برند خاص در نظر بگیرند. این می تواند به معنای همکاری با چهره های با نفوذ یا دیگر بازاریابان خارجی در کمپین های بازاریابی وابسته باشد.

به عنوان یک استراتژیست دیجیتال، به مشتری خود در مورد نحوه کار با شرکت های وابسته برای تبلیغ محصولات و خدمات مختلف، با استفاده از محتوای توزیع شده در سراسر وب توصیه می کنید.

همچنین ممکن است به مدیریت برخی از گروه های وابسته که تیم شما با آنها کار می کند کمک کنید.

  1. تسلط بر برندسازی و هنر رسانه های کسب شده

استراتژیست های دیجیتال در کار با شرکت ها متخصص هستند تا اطمینان حاصل کنند که آنها تا حد ممکن به طور آنلاین به طور موثر در موقعیت قرار می گیرند.

هنگام راهنمایی مشتریان و شرکت‌ها در مورد بهترین راه‌ها برای تبلیغ محصولات یا خدمات آنلاین، استراتژیست‌ها باید تصویر برند منحصربه‌فردی را که می‌خواهند ایجاد کنند، در نظر بگیرند.

دانش اولیه “ساخت برند” و نحوه حفظ شهرت یک شرکت برای اطمینان از اینکه می توانید از هویت مشتری خود به صورت آنلاین محافظت کنید بسیار مهم است.

ممکن است برای شما مفید باشد که در مورد توسعه کسب و کار آنلاین و نحوه استفاده شرکت ها از مواردی مانند لحن صدا و تصویر برای ایجاد یک پاسخ خاص آنلاین مفید باشد.

  1. روی مهارت های مدیریت تیم خود کار کنید

به عنوان راهنمای استراتژی بازاریابی دیجیتال یک شرکت، یک استراتژیست آنلاین باید بتواند با دیگر متخصصان بازاریابی دیجیتال کار کند و بداند چگونه یک تیم را به طور موثر مدیریت کند.

شما باید به تیم خود در مورد نحوه استفاده از کانال ها و روش های بازاریابی مختلف برای ارتباط با مشتریان و ارائه مشاوره در مورد چگونگی بهبود تصویر شرکت مشاوره دهید.

به عنوان یک رهبر تیم، به مهارت های ارتباطی عالی و همچنین دانش نحوه استفاده از ابزارهای مدیریت پروژه و تعیین اهداف برای تیم خود نیاز دارید.

حداقل، یک استراتژیست دیجیتال باید بداند که چگونه یک برنامه بازاریابی دیجیتال را به زبانی آسان برای پیگیری که بقیه اعضای تیم آنها می توانند درک کنند، منتقل کند.

  1. تحلیل داده ها

یک استراتژیست دیجیتال موفق، کل برنامه یک شرکت را برای ارتقای داده ها و بینش ها می سازد.

شما باید بدانید که چگونه از همه چیز از تحقیقات بازار گرفته تا ابزارهای تجزیه و تحلیل رقبا استفاده کنید تا بفهمید که چگونه یک شرکت را در بازار دیجیتال قرار دهید.

به عنوان یک استراتژیست بازاریابی آنلاین، شما همچنین مسئول ایجاد گزارش ها و استفاده از این بینش ها برای تعیین اینکه آیا کمپین های شما نتایج درستی ارائه می دهند یا خیر، خواهید بود. برخی از ضروری ترین ابزارهایی که باید به آنها مسلط شوید عبارتند از:

  • تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
  • کنسول جستجوی گوگل
  • گزارش تبلیغات فیسبوک
  • Google Data Studio
  • SEMRush
  • Ahrefs (یا ابزارهای مشابه مانند Moz و Hubspot)

درآمد استراتژیست های دیجیتال مارکتینگ چقدر است؟

میانگین حقوق برای استراتژیست های بازاریابی دیجیتال در ایالات متحده بین 71 تا 82 هزار دلار در سال است.

دستمزدی که به عنوان یک استراتژیست دیجیتال دریافت می کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اینکه کجا استخدام شده اید و چه نوع مسئولیت هایی دارید.

ارزش آن را دارد که در مورد مشاغل موجود در منطقه خود تحقیق کنید تا ببینید میانگین درآمد در هر زمان چقدر می تواند باشد.

در حال حاضر، میانگین دستمزد یک استراتژیست دیجیتال مارکتینگ طبق گفته Glassdoor حدود 71000 دلار در سال است.

PayScale نشان می‌دهد که میانگین حقوق می‌تواند تا 79000 دلار در سال باشد، با پتانسیل کسب درآمد تا 82000 دلار در سال بسته به سطح تجربه شما.

آیا استراتژیست بازاریابی دیجیتال یک شغل خوب است؟

اگر به داده ها فکر می کنید و به دنیای بازاریابی عشق می ورزید، می توانید از یک حرفه شگفت انگیز به عنوان یک استراتژیست بازاریابی دیجیتال لذت ببرید.

به جای صرف وقت خود برای ایجاد کمپین های دیجیتال مارکتینگ، شما مسئول ارزیابی مداوم بازار خواهید بود.

حرفه ای به عنوان یک استراتژیست بازاریابی دیجیتال برای هر کسی که:

  • خلاق است، اما در عین حال تحلیلگر
  • دوست دارد مشکلات را حل کند
  • از کار با داده ها و گزارش ها لذت می برد
  • دوست دارد مدام آموزش خود را به روز کند
  • شخصیت اجتماعی دارد
  • در محیطی سریع رشد می کند
  • دوست دارد چالش های جدید را تحمل کند

نتیجه

به عنوان یک استراتژیست بازاریابی دیجیتال، شما می توانید حرفه ای باشید که شرکت های بی شماری را برای رسیدن به اهداف خود در چشم انداز تبلیغاتی مدرن امروز راهنمایی می کند. مهمترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که این شغل با تعهد دائمی به یادگیری همراه است.

اگر می خواهید به عنوان یک استراتژیست دیجیتال پیشرفت کنید، باید مطمئن شوید که همیشه در لبه آخرین استراتژی ها و ابزارهای بازاریابی دیجیتال هستید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *